Överlevnadsstrategi

En studie gjort av Visma har kommit fram till att 4 av 10 svenska småföretag att påverkas av Corona spridningen det här är alltså något som studerades den 20 mars 2020. Hur ser det ut idag, snart två månader efter det? Jag vill påstå att det är snarare 6 av 10 om inte fler företag är riktig hårt påverkade av coronakrisen.

Vi är påverkade, våra kunder är påverkade, till och med Sveriges television är påverkad! ALLA, det här är inget som rör endast några och inte andra, alla är påverkade, rika som fattiga (så klart de fattiga drabbas hårdast). Bland våra kunder är läget kritiskt. Vi har försökt att stötta våra partner, vi har kommit med krispaket, vi har verkligen försökt! Ni vet att vi är ett samlat gäng med olika kompetenser, så vi har verkligen suttit och brainstormat och tagit fram många olika strategier för våra kunder att klara av krisen men trots det här så har krisen gjort det svårare och svårare för oss alla. Vi har tappat kunder så klart, det har troligen halverats om inte mer.

Det återstår att se hur vi ska klara oss framåt, den här krisen har verkligen gjort att vi alla får tänka om och tänka till MEN i alla kriser finns det möjligheter och det finns de som gynnas av det som händer, så är livet tänk på hur många företag inte har gått i konkurs när de inte har anpassat sig. Det är precis så det ska vara. Har ni hört det här med att ”Den starkaste överlever”? Då vill jag säga NEJ, det är en lögn eller ja, att vara stark är viktig för överlevnad men ser man på hur vår djurriket har överlevt så handlar det mer om anpassning än styrka, så därför vågar jag säga att det är inte den starkaste som överlever utan den som anpassar sig bäst!

Tack för mig. Ta hand om er!

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *